Inspiration

Självklart delar vi gärna med oss av vår kunskap. Här kan ni läsa om tips och inspiration inom försäljning, ledarskap och mycket annat som kan hjälpa dig och er verksamhet att lyckas och skapa goda resultat.

Säkra affär på kundmötet

18 maj, 2017

Ett lyckat möte handlar om detaljer och att ha en struktur. Det är nu du har möjlighet att få till en affär och självklart är det alltid målet. Vi har sammanställt en struktur som ger goda förutsättningar för att lyckas.

Läs mer

Utveckla dina säljkunskaper - Ta dig ur din komfortabla zon

10 maj, 2017

Vi kan nog alla hålla med om att det är väldigt bekvämt och skönt att göra som man brukar göra och som man känner sig van vid. Men i ärlighetens namn, hur spännande är det egentligen. Hur mycket utvecklas du av det? Det kan ju faktiskt vara så att det sättet du agerar på idag inte är det bästa och mest effektiva.

Läs mer

Tre fokusområden för att säkra framgång

2 maj, 2017

Som ledare kan vi utgå ifrån att du ständigt har ett fokus på att skapa goda resultat. Men hur kan vi påverka och förändra i organisationen eller i teamet för att skapa resultat? Hela tiden har vi mål eller delmål som vi ska nå och för att lyckas krävs det att vi agerar på rätt sätt.

Läs mer

Så bokar du många kundmöten

27 april, 2017

Att ringa ”kalla canvas” är något som många drar sig för och helst undviker så länge det går. Men vi vet ju alla att samtalet måste till för att mötet ska bli till. Och det är vid ett personligt möte som vår påverkan på kunden är som starkast. Telefonsamtalet har därför bara ett syfte – att få till ett personligt möte.

Läs mer

Få med dina medarbetare när förändring måste ske

12 april, 2017

Upplever din organisation behovet av förändring? Kanske inte av egen vilja, utan för att vi lever i en föränderlig värld som kräver nya sätt att göra saker på. Din organisation är garanterat inte den enda som känner av den pressen. Ökad konkurrens, ökad globalisering och ny teknik, för att bara nämna några exempel, tvingar oss att ständigt tänka i nya banor.

Läs mer

Kundcase: Från servicebeteende till proaktiv säljkultur

29 mars, 2017

Att ta säljinitiativ var en arbetsuppgift som låg långt utanför mångas trygghetszon. Det var ett beteende man inte såg som en naturlig del av arbetet. Men med rätt insatser skedde en total förändring på Telia Enterprise Delivery - Och säljmålet överträffade de med 300%. Läs om deras resa med oss!

Läs mer