Kundcase: Mer kreativitet, fler säljtekniker - högre snittköp per kund

More intenz har tillsammans med Cloettabutiken i Linköping jobbat med vad som kännetecknar ett vinnande team. Hur medarbetarna ska gå till jobbet och känna att de är företagets starkaste konkurrensmedel har varit en drivande fråga. 

Kundcase: Mer kreativitet, fler säljtekniker - högre snittköp per kund

More intenz har tillsammans med Cloettabutiken i Linköping jobbat med vad som kännetecknar ett vinnande team. Hur medarbetarna ska gå till jobbet och känna att de är företagets starkaste konkurrensmedel har varit en drivande fråga. 

Starkt fokus har legat på att utveckla medarbetarnas sälj- och servicebeteende samt att träna på merförsäljningstekniker. Olika typer av övningar har genomförts ute i butik för att få det så verklighetstroget som möjligt. Att vara i sin rätta miljö leder till fler konkreta och användbara verktyg för deltagarna att ta med sig ut i vardagen.

"Det jag nu kan se i vardagen är att medarbetarna kommunicerar bättre med varandra, de ser att beteende som konkurrensmedel gör en positiv skillnad. De har blivit mer kreativa, jobbar mer med olika säljtekniker samt med olika säljlösningar vilket ger ett högre snittköp/kund", berättar Maritha Dahlin, Shop Manager på Cloetta.

Back