OKQ8

Utveckla en stark säljkultur med kunden i fokus

"Vi började arbeta med More intenz för drygt 4 år sedan, då handlade främst om att utbilda potentiella säljchefer på vår affärsskola. Som säljchef ansvarar du för en station, och därmed för personalen och resultat på den stationen. Du måste vara bra på att sätta mål, motivera och utveckla säljarna. Dessutom handlar det om att skapa en säljkultur på stationen som sätter kunden i fokus genom hela besöket. Det är oerhört viktigt för oss att ligga i framkant när det gäller bemötande och service, plus att vi måste erbjuda kunderna det lilla extra som gör att de verkligen blir nöjda med sitt besök på stationen. More intenz arbetar idag med alla anställda på stationerna för att vi ska lyckas med detta. Vi har fortfarande affärsskolan, sen utvecklar vi säljare på kickoffer och ute på stationerna, dessutom tränar vi kontinuerligt våra säljchefer på konferenser. I oktober 2014 så hade vi 450 säljchefer på ett tre dagar långt träningsläger utanför Barcelona, fokus var värdskap, värderingar och såklart försäljning. More intenz ansvarade för två av de dagarna och det var mycket uppskattat, främst just det att få träna tillsammans på saker som vi vet gör skillnaden ute på stationerna"

Fredrik Ahlengärd
Head of Training and Operations
OKQ8 AB, Q8 Danmark A/S
Anmäl dig till vårt nyhetsbrev, ange din e-postadress
Memory: 1.75 mb